Påsken är över

Så är påsken över för i år. Det har varit skönt på många sätt. Dels för att jag varit i ett läge där jag totalt kan koppla bort jobbiga jobbrelaterade tankar eller problem. Dels för att det varit långhelg och sist men inte minst, det har varit ett kanonväder!!!
 
Romeo har ju inte varit bra på ett par veckor. Han har haft magproblem. Nu har jag (hoppas jag) hittat rätt foder, äntligen! Jag kör nu med färskfoder. Skit äckligt att handskas med men Romeo tycker om det och det är inte längre några problem att ge honom mat.
Däremot har han de sista dagarna varit ordentligt förkyld stackarn. Snorig och nyser och fnyser hela tiden. Detta har ju också påverkat hans mage negativt. Men nu vet vi. Det är så skönt. Han är på bättringsvägen och han är så söt!
 
William körde jag till Mariefred igår kväll, Emma har haft en kompis här över natten och jag har bara tagit det lugnt. Igår var vi och shoppade till Emma som fyller år den 15:de april.
Idag och i kväll handlar det om att tagga, fylla på med så mycket energi som det är möjligt och bara coola lite. Gymet kommer att få en påhälsning och efter det ett skönt varmt bad. Så ser kvällen ut för mig.
I morgon ska jag vara på kontoret i Södertälje klockan 08,00. Jag lämnar Emma vid sju eller strax efter, sen drar jag mot mitt nya äventyr. Som jag hoppas mycket på. Hoppas allt är klart när jag börjar, såsom telefon, dator och min splitter nya bil... De har ju ändå haft ett par veckor på sig. Om inte bilen kommit än så förstår jag det. Det är svårt att påverka. Men jag hoppas resten är på plats.
 
Nu ska Romeo få lite mat, sen en kort promenad ut i finvädret.

Kommentarer
Postat av: Helen

Färskfoder är kanon vi kör ju också det på våra och har gjort det länge ända sedan Barco.
Vårt märke på färskfoder är lite bökigt att få tag på men det är det värt för det är billigare än andra märken och Amiga är lite kräsen av sig och gillar bara FODAX som vi kör med.
Hoppas Romeo blir bra snart Amiga och jag håller på att bli förkylda nu, det ömmar i halsen och jag nyser ikapp med Amiga.
Lycka till med det nya jobbet :)

2013-04-01 @ 16:38:07
URL: http://www.canilvargtassen.com

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0