Förlängd :))

Idag blev jag förlängd. En månad till. Det är inte lätt att planera något när man har en anställning på månadsbasis.
 
När jag stod och undervisade idag såg jag att ett nummer jag inte kände igen ringde på min privata mobil. När jag lyssnade av svararen var det en tjej som ville att jag skulle ringa tillbaka.
Det visade sig att Lernia tjänsten som jag var så aktuell för i somras hade blivit aktuell igen. En ny områdeschef är tillsatt och den nya utbildaren ska sluta. Så på något vis fick den nya chefen min gamla ansökan i sin hand och ringde upp. Det var ju lite smickrande.
Jag ska möta upp henne i Södertälje nästa torsdag för en lunch och lite tjitttjatt. Jag är så tudelad här, för å ena sidan gillar jag lite fart och fläkt. Om det sker med struktur. Å andra sidan har jag fått så mycket ostrukturerad fart och fläkt under en period nu så jag längtar efter lite lugn och ro med en skvätt trygghet i min anställning nu faktiskt. Och det kan till och med vara värt ett par tusen i lönesänkning. Tjänsten kommer dessutom att vara i Eskilstuna. tjogo minuter tar det att åka dit. Tjugo minuter är inte så mycket om man jämför med 1,5 timme som det tar att åka i rusningstrafiken som jag måste göra idag. Samtidigt gillar jag Stockholms pulsen mycket. Det händer något och man har alltid en närhet när man är här. Ringer någon och vill luncha... ja då möts man upp någonstans i Stockholm bara. Snabbt och lättlöst.
 
Men trygghet är viktigare än allt nu. Oavsett om det blir något med Lernia eller om det blir här så är tryggheten nummer 1 just nu. Jag får ge mig till tåls och se vad framtiden säger.
 
Vem hade trott att jag skulle kastas runt på det här sättet för ett år sen? Inte jag i allafall. Snart, om tre veckor åker jag och mina barn till Sälen och kopplar bort alla måsten för ett par dagar. Niiiice!
 
Nu ska jag åka hem till alla mina odjur. Jag är lyckligt lottad som har en bunt odjur att komma hem till.
 
Ha det gott nu fina du. Kärlek!

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0