Hmm.. Inte för att jag vill sticka ut hakan och gnälla men...

Halsbränna och magkatarr. Det är priset jag betalar nu.
När jag är själv och Johan är borta brukar jag passa på att njuta. Gå och lägga mig tidigt, tända ett värmeljus i stjärnan i sovrumsfönstret som får brinna ut av sig själv. Kanske sitter jag i min underbara ensamhet och tittar på tv´n en stund innan osv..
 
Dessa tre dagar såg jag inte på annat sätt. Men jag hade fel. Jag känner att jobbet kräver för mycket av mig för att jag någonsin ska kunna koppla av. Och Romeos närvaro såg jag som ett mysigt inslag. Det är bara stressande.
 
Igår när jag skulle iväg till Skärholmen för ett kundmöte som hastigast, ringer Emmas fröken strax innan jag skulle hoppa in i bilen och åka. Hon hade ont i huvudet. Ok, hämtade henne och inser att jag inte kan ta jobb bilen eftersom den bara har ett säte och då hade Emma fått ha Romeo i knät.
In i min bil, stressad. Romeo piper, Emma sitter och kuckilurar och jag är stressad. Kommer fram, Romeo vill inte sitta kvar så han bråkar när vi ska ut. Kommer ner och genomför mötet. Upp igen och ska sätta mig i bilen. Hinner bara upp på motorvägen så säger Emma att Romeo har kissat på sin filt. Jaha, det förklarade varför han inte ville vara i bilen... Krånglar fram honom till mig och efter en stund kräks han... Va f*n!
 
Idag har Emma varit i skolan, det var ingen fara med henne alls. Romeo har skött sig så himla exemplariskt i bilen hela dagen. Jag har varit lyhörd och tagit ut honom med jämna mellanrum. Hade också med mig en burk med vatten som han fick av hela tiden. Bra dag.
Men som sagt... alltid med en stress i grunden som gör att jag inte kan njuta och koppla av.
 
Nu ska jag åka och handla. Emma blev hämtad av en kompis från skolan och kommer att bli hemskjutsad efter handbollen senare. Lite vardagslyx.
 
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hu, jobbigt.. Du får försöka ta hand om dig de ögonblick som blir över!
Hundar är känsliga för stress, tror han kände av din inte allt för harmoniska tillvaro!

2013-01-30 @ 07:42:18

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0