Värsta taxichauffören

Hej på dig!
 
Vilket tålamod du har som tittar in då och då fast jag är svindålig på att uppdatera.
 
Stephanie har åkt till USA. Hon lever drömmen kan man säga. Skypade med henne igår och hon visade sitt rum, huset hon bor i, bilen hon kör.... Hon har det bra. Killarna hon passar är i skolan hela dagarna så hon har mycket fritid.
Hon verkar liksom inte blyg heller. Hon satte sig i sin stora svarta fyrhjulsdrivna Subaru Impresa, drog igång GPSén och styrde kosan mot The Mall. Hon ville inte köra på den stora motorvägen utan försökte sig på gamla vägen och kom då vilse. Slirar lite nonchit in på ett Donut café och säger att hon är vilse och ber om hjälp. Jorå. Hon kom rätt och hon shoppar loss verkar det som.
 
Jag jobbar som fan. Just nu har jag ett antal butiker som ska starta upp den 1/2. Jag startade upp 12 stycken samtidigt den 2/1 så jag har jobbat så det brunnit ibland.
I går skulle jag i allafall ta mig till Värtahamnen för att uträtta lite där. Det är ingen fara att åka till någon av de kunder som ligger lite i utkanten av själva kärnan. Så jag åker kors och tvärs.Utan problem i de allra flesta fallen. Men igår skulle jag då till Värtan och då har jag en butik som ska startas som ligger i Fältöversten. Jag tänkte att jag passar på att åka dit när jag ändå ska åt det hållet. Och jag tänkte att min GPS skulle visa mig samma väg som jag ville köra, dvs via Vallhallavägen. Men då misstog jag mig. Jag blev ledd via Fridhemsplan, genom hela jävla S:t Eriksgatan, upp på Odenplan, in på Östermalm och bort till Karlaplan och Fältöversten.
Alltså, för dig kanske det inte är en så stor grej att köra i de allra mest centrala delarna av Stockholm. Men för mig är det det. Jag blir skitnervös och vet inte hur jag ska sitta. Men det gick bra.
Nu ska jag till Vällingby, Sollentuna och Skärholmen. Sen har jag bara Nacka kvar och den tar jag nog nästa vecka. Det snöar ju så in i bengen!
 
Ha det gott och håll tummarna för mig i morgon när jag ska ha möte med mig chef om min framtid..

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0