Åsså börjar cirkusen igen..

Igår var jag på två intervjuer. Den första intervjun var efter ett tips från en kompis att man sökte en chef. Jag mailade mitt CV till honom och han skrev ganska snart att jag var välkommen på intervju. Dagen efter, alltså igår var jag där. Jag hade inga direkta förväntningar när jag åkte dit, dels för att det är lite samma samma i denna branch och dels för att det gått så fort. Eftersom jag inte hade läst någon annons visste jag väldigt lite om tjänsten.
Över förväntan klev jag faktiskt ut därifrån och var lite förväntansfull.
 
Den andra intervjun var på Lernias initiativ. Denna gången var det ju dom som ringde upp mig och ville ses. Jag formligen flöööög ner dit, lite för tung på högerfoten för att hinna. Jag visste att jag ville ha den tjänsten och hade lite förväntningar på interjun. När jag gick därifrån visste jag dock att jag kanske hellre ville ha det andra jobbet.
Det är ju två helt skilda jobb. Inte på något sätt lika varandra. Och då ser också lönebilden olika ut tyvärr. Och jag vet inte om jag är beredd att gå ner sex tusen i lön bara för att slippa personalansvaret. Vi får se hur det blir.
 
Jag står i ett läge nu där jag vet att nuvarande företag jobbar häcken av sig för att kunna få fram ett erbjudande till mig, jag väntar svart från det andra chefsjobbet samt Lernia. Framtiden ser ljus ut, men jag vill att den ska vara glasklar! Snart så!
 
Nu ska jag jobba vidare lite, åka upp till Alvik/ Bromma för ett möte i eftermiddag, sen är det helg!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du ser..först är det tyst, för att sen "köra ihop sig" :)
Han som sket i slasken vet precis hur det är.. "Det löser sig alltid tillslut" :)
Jag håller tummarna för att det blir som du vill ha det!!!

Vem vet, det kanske till och med blir lite bubbel vi korkar upp innan vi börjar måla!!! ;)
Kram

2013-03-08 @ 09:28:58

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0