Sälen

Jag sitter i Tandådalen för tillfället. Packade med mig barnen och drog upp själv. Så otroligt avkopplande. Bara vi tre. Solen skiner och det är vackert. Kallt dock, men inte så in i norden kallt som det varit tidigare år. Träffade på grannarna här uppe också, vad är oddsen till det liksom?
Vi kom upp igår, onsdag och åker hem på lördag förmiddag. Två hela dagar med skidåkning. En timme hann vi med i onsdags eftermiddag också.
 
Just det. Jag arbetar min sista dag på Addici på torsdag. Sen är jag ledig till på Tisdag, då börjar jag en ny tjänst. På ett nytt företag. Nya utmaningar. Ska bli roligt att få ta tag i något nytt. Det är en vikarietjänst till årsskiftet. Men man sa "äh, det är bara att kavla upp ärmarna, du blir här till pension". Jag känner mig faktiskt inte så orolig längre. Jag har redan skaffat mig bra kontakter och jag är så tacksam för min tid på Addici. Och jag blir dragen i redan nu av det nya företaget som Addici blev uppköpt av. Men då har jag ju redan skrivit avtal med det andra förtaget, så jag får se hur jag trivs och hur det går till hösten. S har redan sagt att hon kommer ringa mig då. Hon försöker varje dag att få mig att stanna. Känns smickrande samtidigt som lite dumt. Jag vet att de kommer att hamna på pottkanten ett tag. Men det kommer att reda sig så klart. Skönt är det dock att veta att jag alltid kan ringa S om jag inte skulle trivas. 
 
Nu ska jag plocka bort från middagen, sen ska jag hoppa in i en varm bastu :)
 
Ha det så bra nu, puss!
  

Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0